Powered By Blogger

zaterdag 31 januari 2009

K's bijbelmoment

V.: "Snelle kiezen is niet goed hoor mam."
K.: "Huh?"
V.: "Dat staat in de bijbel. Over een jongetje van 8 en die moet kiezen tussen een grote en een kleine fiets en dan kiest hij snel de kleine en als hij dan gaat fietsen komen zijn knieƫn tegen het stuur. Dus."
K.: "Ooh. Dus hij had zijn keuze wat te snel gemaakt. Hij had beter wat langer na kunnen denken voor hij ging kiezen?"
V.: "Ja."
K.: "Dat klopt wel. Maar soms is het juist goed om snel te kiezen, omdat je misschien een beetje tempo moet maken."
V.: "Huh?"

V. is niet zo van het tempo, vandaar...

K.: "Nou, bijvoorbeeld als er een hondje in het water is gevallen en die wil je redden en daar moet je snel heen met de fiets die je nog moet kiezen. Dan kan je maar beter snel kiezen, dan kan je snel naar het hondje."
V.: "O ja."
V.: "....."
V.: "Maar Jonas hoef ik helemaal niet te redden, die kan hartstikke goed zwemmen."

Die bijbel is niet mijn sterkste punt in de opvoeding.

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Kirsten...als ik dit soort verhaaltjes lees, dan zit ik met een glimlach op mijn gezicht...en denk ik aan hoe leuk jij zoiets brengt. Heerlijk. Ik geniet op afstand mee, je moet wel iets frequenter schrijven ja...soms staat er een hele week niks....en zie ik steeds die zwerver bij de Librije binnenkomen...of jullie ruzie, die alweer een eeuwigheid geleden is...dus hou me wel een beetje goed op de hoogte ja...en liefs van mij, Aniet, ik mis je....